vrijdag 12 augustus 2011

Nostalgie

Kindjes krijgen brengt veeel herinneringen terug boven van toen ik zelf nog kindje was.
Hoeveel ettelijke uren mijn moeder heeft voorgelezen uit 'Ziezo' van Annie M.G. Schmidt valt niet te achterhalen maar het waren er veel! Ze deed het ook steeds krek hetzelfde: telkens met dezelfde intonatie en hetzelfde stemmetje. Als ik de gedichtjes nu opnieuw lees kruip ik helemaal in de tijd van toen! Ik herinner me nog veel tekst, hoor mijn moeders stem voorlezen en heb nog steeds dezelfde favoriete versjes! Dat boek is goud waard in mijn ogen!

Je moet echt gaan lezen:

Op nummer 1: Ik ben lekker stout!

Op nummer 2: De mislukte fee.

1 opmerking:

moeke zei

weet je nog: tranen hebben we gelachen bij Tine Ruysschaert en de spree met foeten...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...