donderdag 17 mei 2012

Sis klimop

Blijkbaar is het sis-klimop vandaag, oftewel OLH Hemelvaart in het Gentsch. Dat moet ik dan van Matijs te horen krijgen terwijl ik de Gentse ben en hij de overloper. Wijsneus!


Soit, voor mij is het vooral Muidefeesten-dag, en de eerste keer dat IK daar met een buggy en een vuile baby kan lopen paraderen. Jeej!
Na menig jaar ge-"wanneer ga ik hier mogen..." heb ik mijn antwoord gevonden: "Awel, vandaag!".
Het is gek hoe mijn frank nog regelmatig eens valt op een onbewaakt moment.
Ik hou daarvan.

Ik dwaal af...terug naar de orde van de dag.
Na een bezoekje aan Grootmoeder en een uitgebreid onderzoek van haar schoenen en pannenlade was het tijd voor een spelletje met papa (soms ook wel eens liefdevol poepseltje genaamd). Onderstaand filmpje leert ons dat:
  1. Verne extreem graag kiekeboespelletjes speelt. All day long. ..."Preute, 't is uw beurt!"
  2. Verne al goed kan faken/ zich overdreven dramatisch kan uitdrukken, you choose. Hij laat zich bij elke "kiekeboe" wild achteruit vallen alsof hij kweetnie hoe hard schrikt en occasioneel rolt hij ook nog een paar keer verder voor hij tot stilstand komt. Beetje erover enfin.
  3. Spelen doe je bij voorkeur met een half roze handspiegeltje in de hand. Verlies je het, staak dan meteen je spel om het pas te hervatten als het ding terug stevig in je pol zit geklemd. Gay much?

Daarna dus de Muidefeesten (fotootjes volgen nog wel) en een Turkse mezzeschotel om af te sluiten.
Dat was geleden van toen. Toevallig ook al een dag dat we eerst bij Grootmoeder passeerden.
Handig zo'n blog!

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...