woensdag 27 februari 2013

Chez Patrick

Remember deze überpopulaire blogpost over Verne zijn massage in utero?
Dat gaan we niet herhalen. Nieuw kindje, nieuwe kansen.

Voor Jasper was het gisteren de tweede keer dat hij gemasseerd werd, al is masseren eigenlijk een compleet verkeerd woord. Hoe moet je het noemen...manipuleren? Dat komt waarschijnlijk nog dichtst in de buurt.
Met al die pijntjes en al dat geschrei hier in huis ging ik ten rade bij het orakel genaamd Facebook. Het riep luid en duidelijk 'osteopaat' en nog specifieker 'Patrick Roels'. Massaal zelfs.
Dus wij daarheen.

Na de eerste sessie volgden 3 perfecte dagen. Jasper sliep ineens ook wat overdag, en dan bedoel ik langer dan 10 minuten. Hij was rustiger, vrolijker, dronk al ietsje minder frequent en had duidelijk minder last van zijn maag/darmen. De 4 dagen die daarop volgden waren weer slechter maar sinds de tweede sessie gisteren ziet het er hier veelbelovend uit. We zijn alvast prima uitgeslapen...er wordt geglimlacht en gekird. Nu al juichen zou voorbarig zijn maar het verschil is toch wel zeer opmerkelijk.

'Wat doet die man met onze Jasper?' vroeg Matijs mij. Moeilijk te zeggen. Duwen op botjes, zenuwknooppunten en organen zeker? Ganglion mesentericum superior en inferior stimuleren, dat weet ik nog. En trekken aan zijn oortjes...duidelijk gezien. Ook nog: mij vertellen dat ik van de chocolade en de thee moet afblijven. Tja. Daar gaan mijn hobby's van het moment.


 

 
 De darmkramphouding.

4 opmerkingen:

Heleen zei

't Snoesje, zie hem kijken. Zo van: "allé moeder, wat is dat hier. 't Is niet onaangenaam maar wel vreemd dus blijf alsjeblief in de buurt é" Op de laatste foto lijkt hij plots weer erg op Verne!

Unknown zei

Hee ja, je hebt gelijk over die laatste foto!
Op de eerste foto is hij meest zichzelf. Zo is zijn blikje.

Katrien Mestdagh zei

Haha... jij bent zo grappig! Is die mens één of andere wonder-dokter en jij reduceert zijn wonderkuren zomaar even tot 'Duwen op botjes en trekken aan oortjes!' Hilarisch! En lukt het om van de chocola af te blijven? :-)

Unknown zei

Bwah...soms!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...