woensdag 6 maart 2013

Pregnancybrain



Het is geen mythe, die zwangerschapsdementie.
Bestaat echt! Ik ben het levende bewijs.

Bij de zwangerschap van Verne was het zo enorm erg dat het echt een handicap was...compleet niks meer kunnen onthouden.
Drie keer op en af naar de voorraadkast gaan en mij afvragen wat ik daar sta te doen om het mij dan 10 minuten later te herinneren en weer te keren.
Aan Matijs vragen wat onze weekendplanning is, ettelijke keren na elkaar, me wel herinneren dat ik dat al gevraagd heb maar compleet het antwoord niet meer kunnen ophalen.
Dat soort aardigheden. De dingen die er écht toe doen...werkgerelateerde toestanden, doktersafspraken, wat we gegeten hebben op dit of dat feest en hoeveel ik gisteren woog vergat ik uiteraard niet. Vrouwelijke hersenen...
Pas ruim na de borstvoedingsperiode heeft mijn geheugen zich hersteld.

Nu bij Jaspertje had ik de indruk dat het beter was, maar het zal wel gewenning zijn. Bovendien heb ik sinds mei 2011 een smartphone en dus altijd mijn kalender bij, dat helpt enorm.
Tenzij het misloopt bij het plaatsen in de kalender natuurlijk...

Ben daarnet met de twee kinderen naar een feestje gegaan. Gezellig dacht ik. Kuch.

Dat ging zo :
(vergeet bij de auto in/uit het hele maxicosi/buggy/luiertas gezeul er niet bij te denken)
Opstaan en snelsnel mijn 45 minuten fietsen voor Jasper wakker wordt. Dat is op 4 minuten na gelukt. Snelsnel aankleden, voeden, aankleden, prot, badje, aankleden, deur uit. Snelsnel auto in naar 'stad' (Deinze of all places) om nodige kleerkastvulling. Rechtstaand borstvoeding geven tijdens het kleren kijken betekent dat, en passen onder luid gekrijs. Pamper verversen in de koffer en verder winkelen. Total teuthoofd tegen dan, maar we gaan door. Winkel, winkel (snelsnel welteverstaan). Auto in, voedingspauze onderweg, thuis auto uit, prot, quickwasje, aankleden, rechstaand boterham eten, voeden, sportkledij aan, auto in naar de kine. Auto uit, kine onder luid gekrijs, auto in, voeden in de wagen, thuis snelsnel mezelf opkleden voor het feest, auto in richting creche. Verne snelsnel in de creche omkleden in 'deftige' kleren, auto weer in, gekrijs in de auto uiteraard (allebei want Verne is nu al moe), aankomen op feestlocatie, auto uit. Puf.
Kinders en parafernalia uitladen. Tiens, het is hier nog stil...

Het feestje is volgende week!!

Ughh.
Vermoeiend, zo'n haperend hoofd!


Sfeerbeelden van 'de locatie'. Duidelijk geen feestje aan de gang.

























2 opmerkingen:

Katrien Mestdagh zei

Misschien geen feestje, maar wel gezellige huiselijke kindervreugde! Altijd een feest om te zien!

grootmoe zei

niet te doen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...