zaterdag 30 maart 2013

Vrolijk paasweekend!

 
Hier betekent pasen louter eitjes rapen, familie zien en gele kleren aandoen.
Bewust geen hoofdletter dus.
Voor sommigen onder ons betekent het ook Ronde van Vlaanderen kijken.
Bewust wel een hoofdletter daar.
(Elk zijn prioriteiten...)
Jasper is er alvast klaar voor!
Op zijn menu nog geen chocolade, wel melkjes.
Uit een flesje loopt dat nog wel eens scheef zoals het Tshirt verraadt.
 
 
 
Flesjes, thats right.
Flesjes borstmelk aangevuld met poedermelk want op moeders schap bleek bijlange niet genoeg voorraad te staan...de bron van alle ellende hier.
Dat ontdek je dan pas na 2,5 maand.
Stom.
 
Een dieptepunt woensdagavond en een bezoek aan een uitermate behulpzame pediater donderdagochtend als eerste hebben hier voor een keerpunt gezorgd.
Jaspers eerste volwaardige voeding leverde een nacht van 9,5u slaap en een vrolijke dag op!
Een dag zonder uren geschrei...jongens deed dat deugd!
Sinsdien gaat het hier ineens een pak beter. Jasper is rustiger, vrolijker, slaapt overdag twee dutjes en doet niet meer aan marathonkrijsen. Hij laat ongeveer 3 uur tussen twee voedingen en dat scheelt uren werk voor mij! Hij leert ook met behulp van vitamine c tutjezuigen (in plaats van te tutteren op mij) en daardoor ligt hij ineens wél graag een tijdje in zijn park/ schommelstoel/ wippertje en slaapt hij zelfstandig in.
Ik durf nog niet helemaal juichen want ik heb al zo vaak te vroeg gejuichd waarna het weer pijlsnel bergaf ging maar deze keer geloof ik dat we écht vertrokken zijn.
 
Met recht en reden dus: Vrolijk paasweekend!
 
 

2 opmerkingen:

Ewout zei

Ik ben mee voorzichtig hoopvol! Maar wat was de bron van de ellende nu precies? Te weinig inhoud van mama's mammae? Dus geen allergie? Tot morgen!

Unknown zei

Geen allergie...gewoon honger. Dus wou hij continu aan de borst... ontevreden dan nog omdat er niet voldoende uitkwam lag hij dan te trekken en slaan. Dat las ik als 'jamaar dat is niet drinken, je ligt ook al een uur te sabbelen dus het is genoeg' en ik haalde hem van de borst af...
Vicieuze cirkel.

Bij Verne had ik na een maaltijd altijd nog een 200ml overschot voor de diepvries. Nu produceren beide mammae tesamen soms maar 60ml. Maar we zijn het aan het opdrijven!
Ik liep veel te opgefokt he...contraproductief! Bij Verne was ik zo glowingly zen. Jasper heeft daar ook recht op!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...