maandag 20 mei 2013

Tsjoektsjoek

Het regent pijpestelen.
Het regent al 5 maand pijpestelen (ik kan het weten want ik ben al 5 maand thuis).
 
Bij Verne ben ik bevallen in juni en heb ik vervolgens 4 maand bij schijtweer thuis gezeten.
Bij Jasper besloot ik voor 6 maand thuiszitten te gaan. De laatste drie maand in mooi zonnig weer bedacht ik op voorhand en ik kocht een loungechair om in de tuin te zonnen. Deze keer zou Matijs geen kans hebben om in de badkamer vrolijk "una matrona blanca" te staan zingen op het wijsje van una paloma blanca.
Ha neen!
Ik zou Martine-jonckheere-gewijs voor een rozijnenvelleke gaan. Heerlijk. Verne kreeg 4 shortjes, twee paar sandalen en een verse fles zonnemelk. Hij zou hele dagen buiten spelen en Jaspertje zou naast mij onder de parasol lekker veel vitamine Dtjes opdoen.
 
NOT. HAPPENING. AT. ALL.
 
Dagelijks keer ik de eenzame loungechair om er het regenwater te laten afstromen, Verne draagt binnen lange broeken, Jasper krijgt vitamine D in druppeltjes en in de badkamerspiegel zie ik nog steeds de witte matrone. *gecensureerde vloek*
Jasper heeft zijn eerste verkoudheidsvirus+ koorts te pakken en Verne hangt aan de aerosol.
Tja.
 
Binnenspelen dus.
Na het zoveelste schermverzoek: tutupaatje appeblief? (computertje alsjeblieft), Viesje kijken? (televisie), ook een teteloo knopje duwe appeblief? (op de smartphone prutsen) wordt een mens creatief.
 
 
Gelukkig zijn er ook schoonzussen met goede ideetjes, dus worden de outdoor muidefeesten op deze druilerige namiddag vervangen door 1001 stippen in de wereld van Kina.
Benieuwd!
 

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik kijk er evenzeer naar uit als jullie, het is eeuwen geleden dat ik daar nog geweest ben. Ik heb (voorzienig als ik ben) ook blaadjes uitgeprint die kunnen dienen als leidraad daar. Tot straks liefs Joke

Unknown zei

Haha, joke! Voorzienig als ik ben... Dat klopt als een bus!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...