vrijdag 21 juni 2013

Cadeautjestijd!!

 
De nieuwe look gaat zijn eerste weekend in en ikzelf mijn laatste voor ik terug aan de slag ga.
Gemengde gevoelens!
Dus zit er maar één ding op....some shopping therapy voor mezelf en some presents voor jullie. Sounds like a plan? Omdat jullie zo trouw al mijn hersenpinsels lezen. Dat mag ook worden beloond.
 
Over dat shoppen...
Sinds er hier pagadders wonen heb ik mijn hobby verlegd van kopen voor mezelf naar shoppen voor de jongens. Praktisch dat dat is! Veel gemakkelijkere lijfjes om te kleden vooral, en er is zoveel leuks. Ik hanteer daarbij het principe "groot genoeg kopen, dan passen ze er ooit wel eens in".
Voor mezelf geldt die regel niet natuurlijk. Jammer genoeg. Gelukkig. Het zou geen zicht zijn.
Veel van het gewinkel gebeurt hier online. Again...praktisch dat dat is!
Maar in het weekend wandelen we graag eens de stad in en dan staat dit adresje steevast op het menu:
 
www.monsterswithanattitude.be
 
Een verraderlijk klein voorgeveltje met een verleidelijk grote inhoud achter. En twee vriendelijke madammen, dat ook. Ze zullen wel al gefronst hebben als Matijs en ik op één van onze strooptochten andermaal ons hele leven en Vernes pamperinhoud van de voorbije week uit de doeken komen doen. Maar dat laten ze niet merken.
Zo gaat dat: ik ga door de rekken en doe alsof ik Matijs om 'goedkeuring' vraag (eigenlijk al lang beslist dat we het meenemen want ik zit er al een week webshopgewijs naar te staren en bovendien zegt hij toch altijd ja) terwijl Matijs de dames entertaint met gevarieerde anekdotes. Dat kan hij goed.
Ik moet daar niet flauw over doen...de helft van ons huishouden komt intussen van daar. De hele babyuitzet, beddengoed, speelgoed, kleertjes, ondergoed,... One-stop-shop zeker? Of ik ben gewoon verslaafd, kan ook.
 
Dus voor de geboorte van mijn recentste (virtuele) baby, de nieuwe blog, wilden zij wel een specialleke doen.
Een dubbel specialleken. Spek naar mijn bek alvast!
 
 
Er is eerst en vooral dit:
 

Babies wanted!

Leg nu jullie geboortelijst aan bij Monsters with an attitude en maak kans op een waardebon van 250 €*.

Elke maand wordt de waardebon verloot door een onschuldig Monsterhandje.

Deze actie is geldig voor geboortelijstjes die geactiveerd worden vanaf 01 juli 2013.

*enkel geldig voor geboortelijsten waarvan voor een minimum van 750 euro werd verkocht.


Twijfel niet, bevruchte medemens, ga snel naar de webshop of winkel in Gent en stel een geboortelijst samen. De dames helpen je uitstekend bij wat je wel en vooral niet nodig hebt zodat je niks vergeet maar ook niet van alles te veel wil aanleggen (zoals ik toendertijd). Je geboortelijst kan volledig online, dus zelfs wie in het hol van Pluto woont kan hier terecht.

En ten tweede, ook voor de niet kwekende of reeds uitgekweekte lezers, is er een giveaway!!
 
Een niet zo onschuldige kinderhand (Verne dus) zal uit jullie reacties 5 winnaars verloten die elk een cadeaubon van 10€ ontvangen, te besteden bij Monsters in de webshop of gewoon in de winkel en geldig op elke aankoop vanaf 25€.
Dus wie kinderen of kleinkinderen heeft of wel eens een cadeautje voor een baby of kind koopt (iedereen dus) doe mee!!!
Wat moet je doen?
        1. Als je op facebook zit...like hun pagina.
        2. Laat hieronder deze blogpost een reactie na. Iets, whatever. Bijvoorbeeld: hoe of voor wie shoppen jullie? Doe je dat online of ga je liever naar de winkel? Vragen jullie toestemming aan de wederhelft of neem je die gewoon niet mee? Ha! Impulse-buying of altijd weloverwogen? Schandalig veel geld uitgeven of elke cent tellen? Schrijf het hier maar eens eerlijk op. Als je anoniem kiest, zeker je naam en emailadres vermelden!!
        3. Check volgende week of je bij de winnaars zit. Elke dag verloten we één bon, dus een hele werkweek spanning ende suspense! Verne zijn handjes kriebelen nu al.
Als dat geen mooie afsluiter van mijn bevallingsverlof is.
*snif*
 
 

54 opmerkingen:

Anoniem zei

Zo herkenbaar! Hier zit, rolt en hangt er ondertussen een meisje van 7 maanden rond en sinds zij in aantocht was, heb ik het walhalla van de webshops volledig ontdekt! Ik kan eindeloos virtuele winkelmandjes vullen (en helaas ook gedeeltelijk weer leegmaken als ik het totale prijskaartje zie). Ipad + webshops = een gruwelijk geslaagde combo! (Onlangs belde de verkoopster van Monsters with an attitude me trouwens op met een vraag over mijn bestelling en toen vroeg ze ook of ik toevallig een tweeling had ... Zegt dat genoeg over mijn koopgedrag?)

Hannelore - loopje@hotmail.com

evalou zei

monsters! ook mijn favoriete stop als ik in 't stad ben. en neen, ik vraag geen toestemming, ik ben oud en wijs genoeg om mijn dochter schoon te kleden ;-).

Unknown zei

Mwoahaha. Dat is wel erg! Tweeling? Ik val precies nog mee!

Unknown zei

Dochter....kwijlkwijl. Met jongens kan je ook leuke dingen doen op vestimentair vlak hoor, maar een dochter? Dan zou ik nogal loss gehen!

stefanie zei

Super! Wij (lees ik) shoppen meestal bewust. Nu eens een merk, dan eens van die andere soort! Volgens wederhelft geef ik er teveel centen aan uit, maar wat weten die daar nu van!?

Evelien De Pauw zei

Online shoppen is inderdaad verslavend... Maar kan je wel rustig doen, terwijl kind slaapt ipv loopt te jengelen in de winkel :).

Unknown zei

Welke Stefanie? Want zo zijn er veel he! En inderdaad, wat weten die daar nu van!

Unknown zei

Indeed! Of terwijl er twee tegelijk jengelen in de winkel en je zelf zin krijgt om schoppend op de grond te gaan liggen. Gevaarlijk he! 'Gelukkig' slaapt Jasper niet zo veel dus schiet er niet zo heel veel onlineshoptijd over.

AAAV zei

Magnus' walvispakje van bij Monsters is ondertussen te klein. De hoogste tijd om daar weer eens te shoppen!

Unknown zei

Er hangt een pakje met aapjes nu, iets voor hem!

Hadewijch zei

Het voordeel van 3 kinderen (en van beide geslachten dan nog) is dat ik drie keer zoveel excuses heb om online te shoppen;-) Om het prijskaartje binnen te perken te houden probeer ik wel een beetje selectief te shoppen, en te combineren met simpele (lees: goedkopere) basics... En mijn wederhelft? Die houdt zich verre van alles wat met shoppen te maken heeft, maar knikt wel goedkeurend als de nieuwste aanwinst trots geshowd wordt, fantastisch dus;-)

Unknown zei

Schoon geregeld!

Eva zei

Ik knip soms de prijskaartjes van de kleren/schoenen voor zoonlief (bijna 2 jaar). Dat bespaart mij heel wat uitleg ;-). Ben je blog beginnen volgen toen ik toevallig mijn neefjes Jasper en Mattijs samen met jouw Jasper en Matijs zag op de Facebook van mijn zus Heleen. Leuke blog en veel dingen zeer herkenbaar!

Unknown zei

Aha, die Eva! De zwangere zus op de trouw of was dat Jolijn? Die prijskaartjestip pik ik! Geweldig idee!

Eva zei

Dat was ik :-)

Steve zei

I admit, ik post enkel en alleen voor de kado'ke...

Steve zei

da kado'ke dus...

Unknown zei

Ja, das de bedoeling he Steve. Iedereen hier zen, we all want freebies! Kweetniehoegoedgedaan dus. Complimenten over de mooie blog, hoe verslavend de kakverhalen zijn en hoe je stiekem alle dagen op het werk zit te lezen zijn volslagen optioneel!

Anoniem zei

Stefanie Holvoet - stefanie.holvoet@hotmail.com (ik was via mijn gsm aant typen, waardoor ik vergeten ben)

Je blog blijft super!

Freya Hendrickx zei

Elke dag kijk ik op internet naar kleertjes en toon vooral wanneer het al gekocht is hoe schattig het wel niet is!

Liesbet Rombaut zei

Fantastische winkel! Hier vind ik steeds mijn zin voor mijn dochter.

Unknown zei

En nog nooit commentaar á la 'weeral?' gekregen? Brave vent! Dat of het moet nig komen...

Unknown zei

Ik ook voor mijn dochter! Moest ze nu nog bestaan, die dochter... Mwoehaha.
Ze zal er nooit komen want ik ben helemaal klaar met kweken, maar ze heeft toch een giletje van Aymara liggen. Schaam schaam.

Vink zei

Oh! De max! Jammer dat dochterlief al te groot was toen de winkel zijn deuren opende. Gelukkig zijn er nog genoeg baby's uit onze omgeving...

Mirella zei

Lap ... te vroeg op 't jaar geworpen voor die waardebon :).
Ons snoeplijstje lag bij Monsters ... échte aanrader ... super vriendelijk en niks is hen te veel. Toe, toe, Gentse dames ... breid - liefst binnen 1,5 à 2 jaar - uit naar 104 !
P.S. Soetmin, oorzaak gevonden van dezelfde kleerkasten van onze boys :) ... dat ik jou daar nu nog niet tegengekomen ben ?

Unknown zei

Dag Soetmin, ik kwam toevallig op je blog terecht door Mieke Dalle haar dagboekje voor haar Verne. Ik heb nog nooit durven reageren, omdat ik jullie niet ken... Het klinkt nogal creepy misschien dat ik meelees, maar jouw verhalen stellen me gerust dat moederschap met vallen en opstaan gaat. Verne vind ik een prachtige naam (hoewel mijn moeder het niet vindt passen met 'Vercruysse', maar dat is haar probleem) maar 'mijn' Verne moet nog enkele jaren wachten. Voorlopig hou ik het bij tante spelen ;-)
Veel liefs en geniet van de laatste dagen als voltijds moeder!
Leontine

ljehaes zei

ik ben nog niet zo'n webshopper, maar zou dat mss eens beter wat vaker doen, geen jengelende dochters ... maar ik vrees dat er dan nog mééér gekocht zou worden... dan wordt het nog allemaal gemakkelijker en zoveel mooie dingen voor het kiezen, nu moet ik nog in die winkels geraken en tijd hebben, dus beter voor de portemonnee ;-)
ik heb 2 dochters en er bestaan zoveel leuke jurkjes en rokjes !!!

heel leuke blog trouwens, ik lees hem telkens je een nieuw berichtje post ... zo herkenbaar allemaal !!

Unknown zei

Babies everywhere! Zolang ze braaf slapen is dat allemaal goed!

Unknown zei

Misschien wel he? Ik zou jou niet kunnen herkennen natuurlijk!

Unknown zei

Maar Leontine toch, daar is niks creepy aan! De meeste meelezers kennen mij niet hoor en de blogs die ik zelf lees kenik de mensen ook niet van hoor. Daar dienen die blogs voor he!

Ik hou wel van Verne vercruysse eigenlijk, dat allitereert zo mooi.

Grts!

Unknown zei

Thanks Liesbeth!!!

100% Elke zei

Je verhalen zijn toch altijd zo herkenbaar...
Ik shop waanzinnig veel voor mijn kleine jongens, ik heb net weer een lading uit Finland toegekregen... ;-) Voor mezelf moet ik het doen met af en toe een online-aankoop (gaan shoppen met 3 mannen is echt geen cadeau...). Lang leve de VISA-kaart! :-)
Succes op je eerste werkdag!

Unknown zei

Mensen die problemen hebben om een reactie in te sturen mogen ook mailen!
Soetmin@hotmail.com

Anoniem zei

Mailtje Selien Moreels

Anoniem zei

Mailtje Astrid Knockaert

Unknown zei

Ja...als je je CVC code vanbuiten kent weet je hoe laat het is!

Anoniem zei

Mailtje Debbie De Rycke

Katrien De Bruycker zei

Laat maar komen, die bon!

Unknown zei

Alles hangt af van het lot! O fortuna!

Anoniem zei

Hier ook een grote fan van de blog!!! :-)

Miljaar...Ik heb wegens - een acuut shopverslavingsprobleem - net vorige week mijn Visakaart ingeleverd!

' t Is de eerste keer dat het écht piekt nu ik effe op de pagina van Monsters zit.

Zoetjeeeehhhh, mag ik uw kaart effe lenen? :-s Zijn CVC-code ken ik nog niet vanbuiten...

Grts
Julie - juliedhont@hotmail.com

Unknown zei

Zou het zoetje ja zeggen? Binnenkort zijn het solden, dat kan je dan als argument inbrengen!

Anoniem zei

Ziezo, de "vind ik leuk"-knop is ingedrukt op de fb-pagina van Monsters.
Aangezien ik zelf in de fase "nestdrang" zit ben ik volop aan het rondneuzen op webshops, maar veel kopen heb ik nog niet kunnen doen, aangezien we nog even in spanning blijven en niet weten of Finn een broertje of zusje krijgt :)

Verder lees ik met veel plezier jouw verhalen op de blog. Ze zijn herkenbaar :)
Veel succes met de eerste werkdagen!
Eva
evagheselle@me.com

Unknown zei

Ooh, jij hebt discipline! Tegen 16 weken ontplofte ik telkens van nieuwsgierigheid en moest moest moest ik het weten, dat geslacht!

Annelien zei

Hey Soetmin, come toujours, ietsje trager dan de rest :o(
Hopelijk toch nog snel genoeg om kans te maken op een cadeautje?

Mooie vernieuwde blog trouwens!

Greetz! Annelien

Unknown zei

Nog ruim 4 kansen Annelien! Ik steek je bij in de pispot!
En merci!

Anoniem zei

Vaststellingen na een analyse van mijn koopgedrag

- Ik koop (bijna) nooit kleren aan volle pot. Altijd outlet, tweedehands, solden, kringloop. Fantastisch voel ik me na een koopje. Een zuinige huismoeder, jaja. behalve voor een gelegenheid: dan mag het eens de volle prijs zijn.

- het gevoel van zuinigheid verdwijnt bij de aanblik van de hoeveelheid kleren ter beschikking van onze kroost. Alle besparingen met de koopjes 'waar je niet voor kunt sukkelen' verdwijnen zo als sneeuw voor de zon door de kwantiteit.

- Voor Ada koop ik het meest, ze deelt mijn liefde voor kleedjes. helemaal niet zuinig dus. Haar broers dragen immers geen kleedjes, ik kan die dus niet doorgeven.

- Ik ben een impulsieve koper. Ik sta nooit stil of de vers aangekochte kledij wel zal passen bij wat er al in de klas hangt/ligt. En ik ben daar neurotisch in. Boven- en onderkledij moeten assorti zijn.

- Ziezozie, dan ga ik nu kousen vouwen. De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik soms gewoon nieuwe kousen ga kopen omdat ik geen courage heb om die hele mand te doorploegen en gefrustreerd te zijn bij het aantal eenzame kouden op het einde van de rit.

gegroet, Soetkin. je hebt een wijze blog. En 'Monsters...' is een leuke winkel waar ik soms geboortegeschenken koop (maar nog nooit iets voor mijn eigen kroost)

nele Van Driessche
nele_vd@hotmail.com

Unknown zei

Waaaw Nele! Jij wint de prijs voor beste reactie, al is mijn naam wel SoetMin. Niet Soetkin, niet sunkist, niet spoetnik, niet al die andere dingen die mensen denken.
Succes met die sokken. Ik laat dat vaak 14 dagen liggen onderaan de plooimand. Elke dag komt er versgewassen was bovenop die ik geregeld netjes opplooi maar de sokken...die doe ik pas als Matijs begint te zagen of sokken met gaten draagt.

Haat het! Maar ben dus niet alleen!

Anoniem zei

Ojee, het zegt veel over de staat waarin ik me bevind, dat ik jou SoetKIN noem, terwijl ik al altijd heb geweten dat jij SoetMIN heet. Tussen KIN en MIN zit een wereld van verschil!!! Ik ga het op mijn kroost steken, die niet wil slapen. En op mijn man, die in Londen zit en zijn vrouw een week voor 4 koters laat zorgen. En op mijn werk, want ik verzuip in de verslagen. Gegroet, SoetMIN! toedels!

Unknown zei

Weet wel dat jij dat weet hoor Nelle. Moesten ons hersencellen van ons alleen zijn he...

Anoniem zei

Ik weet wel dat jij weet dat ik dat weet, hoor Soetmijn. :) (en nu moet ik ECHT die kousen gaan vouwen).

Unknown zei

Hey Soetmin, ik lees ook nog altijd met veel plezier je blog. Nog 5 weekjes (of minder), en ons 2e kleintje komt er ook aan; es benieuwd of ik dat maar half zo goed ga aanpakken zoals ten huize Jasper en Verne! Petje af!
Anyway, webwinkelen: hoewel ik het eigenlijk veel vaker zou moeten doen wegens tijdnood, rust en kalmte (ik haat als op een zaterdagnamiddag de halve wereldbol bedacht heeft dat shoppen in Gent wel es een goed tijdverdrijf is), komt het er toch niet van en dan wel om volgende redenen:
1) ik wil om een of andere redenen graag aan de stofjes 'voelen'... Call me a freak, maar ik hou van zachte, rekbare stofjes en op een schermpje voelt dat net niet zo lekker. Misschien dat je natuurlijk na een tijdje je vaste merken heel goed kent en weet hoe het zal aanvoelen mar zo'n expert ben ik dus nog niet....
2) Wij zijn natuurlijk nooit thuis als de postbode komt en dan moet ik dat weer gaan ophalen of erger nog, sommige bedrijfjes nemen dat dan weer mee en dan moet je een afspraak maken wanneer het wel kan... Hoe doen jullie dat?
3) en dat is de hoofdreden, die ik om onverklaarbare reden voor het laatst heb bewaard... ik vind die maten zo moeilijk! Alex is zo klein en fijn dat zijn leeftijd totaal niet overeenkomt met de kleertjes. Maar sommige merken tailleren ook nog es groot, anderen klein, en als ik moet wachten tot Alex erin gegroeid is, dan is het vast al het verkeerde seizoen. Moeilijk vind ik dit. Daarom 'zie' ik het liever in real life. Zelfs dan is het moeilijk, want teveel op voorhand kopen is geen goed idee met Alex! HIj blijft liever een klein baby'tje, geheel schattig natuurlijk, dat wel.

Maar om eerlijk te zijn, het is eigenlijk pas sinds kort dat ik meer kleren voor Alex moet kopen. Hij is bij zijn geboorte zodanig schandalig verwend door iedereen! Kastenvol leuke kleren kreeg ik, in alle maten! Dus ik ben eigenlijk nog een groentje en moet er nog beetje aan beginnen....

groetjes,
Marieke Louwers
marieke@louwers.be

Unknown zei

Hi Marieke!
Het komt dichterbij...spannend!
1: ik ken de merken die ik koop en dus ook de stofjes erg goed. Wij gaan graag in de voormiddag naar stad, tot een uur of 2 of 3. Dan mijd je de grote drukte. Op die tochtjes doen we wel aan kijken maar minder vaak aan kopen omdat al dat passen, aanschuiven, betalen voor de kindjes niet zo leuk is. Dus ik weet op voorhand eigenlijk al wel wat ik kies/koop.
2: onze pakjes worden steevast bij de buren gelegd. De mannen van UPS, DPD, Bepost en what not weten dat al lang. Matijs is ook een online shopper dus hier komt wel wat toe. Ik denk dat ze het nutteloos naar hier rijden beu waren dus heb een briefje op de deur geplakt dat ze pakjes mogen afgeven bij nummer x en x. Er is hier altijd wel één van die mensen thuis!
3: verne is lang en smal. Ondertussen weet ik welke merken hem gaan en in welke maat. maar het blijft een beetje een gok soms. Dan stuur ik dat gewoon terug om te ruilen. Dat betaal je wel weer, maar het is mij nog maar 1 keer overkomen eigenlijk. Bij Jasper zal het wel anders zijn aangezien hij kleiner en ronder is.

De meeste kleertjes zijn ook wel wat aanpasbaar qua lengte/taille/ seizoen he. Ik rol een pijp of een mouw om int begin, groot kopen is mijn motto. Hij groeit er sneller in dan verwacht. Alleen shortjes en sandalen...daar kan ik moeilijk een seizoensverandering op uitvoeren natuurlijk.

Grts!

Anoniem zei

Op het laatste nippertje, maar ik ga toch ook mijn kans wagen. Je weet maar nooit...
Voor ik een zoontje had, was ik nooit echt een shopper. En ook tijdens mijn zwangerschap heb ik me kunnen inhouden (ja, wij waren zo van die zotten die het geslacht niet op voorhand wilden weten). Sinds Briek er is, vind ik shoppen geweldig. Want, zoals jij al zei, hij staat WEL met alles. Ik vind het super om hem aan te kleden, en hoe kleurrijker hoe liever. Het is zelfs zo ver gekomen dat wanneer ik leukgeklede kindjes zie, ik vaak zonder nadenken weet welke merken ze dragen (IK, de soms halve hippie die merken voor snobs vond - bloos).
Anyway, hopelijk blijf je, terug aan het werk, evenveel schrijven. Je schrijfsels zijn vaak heel herkenbaar en verder ook gewoon leuk om te lezen. Geniet van je 'laatste' vrije weekend.
Groetjes, Anneleen - anneleen12@hotmail.com

Unknown zei

Thanks Anneleen!
Snobs are the best! Zolang het leukemerkensnobs zijn tenminste, like me!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...