woensdag 17 juli 2013

Vrouwelijk venijn.

Het is bewolkt, al twee dagen lang.
Bijna te koud om op het strand te zitten zelfs.
Dat is niet naar mijn zin, maar de jongens hebben daar weinig last van precies. We vullen de dagen met fietstochten, speelsessies, zwembadbezoekjes en wandelingen.
Hopelijk is het gauw beter want zo ga ik niet bruiner worden.
Koppig als ik ben ben ik wel gewoon de zee in gegaan en heb ik mijn enge-zee-beesten-fobie getrotseerd alsook de kou.
Matijs niet.
Het water is verrassend warm trouwens! Ik doe mijn best om daarbij niet te denken aan de liters urine die dagelijks de zee instromen, vers vanuit zwemmersblazen. Ieuw.
 
 
Wat die speelsessies betreft...het hotel is ondermeer een Hopla-speelzaal rijk, tot groot jolijt van zoon 1.
Het is daar dat ik een close encounter had met een mede-geslachtsgenote. Ik gok dat ze 7 of 8 jaar was, dus nog volslagen onschuldig...maar toch!
Er was niet geweldig veel volk aanwezig toen wij vanavond andermaal gingen spelen dus werd ik door het meisje prompt gebombardeerd tot publiek en begon ze te performen.
 
Handenstand, radslag,...dat soort turnerij. Er werd klaarblijkelijk van mij verwacht dat ik bewonderende oeh's en ah's uitstootte dus ik deed dat ook braaf.
 
"Waaw, dat kan jij goed zeg! Amai dat ziet er moeilijk uit! Ooh, dat was mooi, wat was dat? Dat kan ik niet hoor!"

Ze antwoordde. *kuch*
 
Ze antwoordde letterlijk dit: "Ja natuurlijk kan jij dat niet, jij bent al veel te oud. Misschien kon jij dat vroeger wel, maar nu gaat dat niet meer omdat jij al zo oud bent. Je zou waarschijnlijk vallen of iets breken ofzo. Als je nog jong was geweest had ik je kunnen leren hoe het moet maar nu gaat dat niet gaan omdat al oud bent."
 
Great. Thanks. Drie keer oud nog wel?
 
Grappig en niet geheel incorrect natuurlijk. Maar ik ben het toch maar afgebold en heb geen enkel compliment meer gegeven. Boontje komt om zijn loontje!
 
Tussen mijn drie mannen zit ik goed, concludeer ik. Dat olifantenlied waarover ik het gisteren had neem ik er dan maar bij.
 
Nog wat zeeplaatjes tot slot of treedt er al een lichte verzadiging op?
Pech! Mijn blog. Logboek van óns leven.
 
 
 
 

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...