maandag 16 juni 2014

Desinfectitis.

Vorige maand verschenen de twee snotneuzen in Zwanger, een speciale uitgave van Wij jonge ouders.
Als je dat niet kent...dat is een blad uit Nederland.
Niet zomaar, ze namen deel aan een project voor Dettol.
 
 
 
Kleine lieve vuilaards als ze zijn, waren ze de geknipte modellen voor een dergelijke campagne natuurlijk.
En dat had Dettol dus ook in de gaten.
'Die twee apen kunnen wel eens een grondige beurt gebruiken' sort of thing vermoed ik ... ik ben daar wijselijk niet tegen ingegaan.
Want handjes wassen, dat is hier ongeveer elke 5 minuten nodig. Echt.
Niet dat we het zo vaak doen, maar het zou alvast geen kwaad kunnen.
Je draait je rug en er heeft er eentje (meestal hetzelfde exemplaar, zijn naam begint met een J) in de planten gewroet, een snottebel opensmeerd of een stuk banaan teruggevonden en opengewreven. Nu overdrijf ik voor een keer eens niet!
 
Dus.
Actie.
Elke lavabo en wasbak hier in huis werden voorzien van het zacht desinfecterende goedje van Dettol en het foto-apparaat werd een weekend lang niet neergelegd.
Poseren maar!
 
Erg moeilijk was dat niet...Verne is sowieso helemaal into 'ikke zelf doen' en Jasper heeft niet liever dan dat je aan zijn lijf prutst, als hij maar aandacht krijgt.
Vooral de no-touch viel in de smaak. Daar zit een sensor in en dan komt de zeep vanzelf als je de handen eronder houdt.
Hilariteit alom.
Na 10 minuten poseren hing de lavabo vol zeep en lag de vloer vol water. Uiteraard.
Maar het leverde mooie plaatjes op.
Inmiddels hebben we Verne aangeleerd dat 1 keer zeep nemen per handje-was wel volstaat, want na het weekend intens fotoshooten was het kind ocharme over-geïndoctrineerd zeepgewijs.
 
Kijk en zie.
Alle momenten die bacteriën en vuile handen met zich mee brachten dat weekend werden vastgelegd.
 
 
 
 
Veel foto's zeg je?
Je zou het échte aantal eens moeten zien.
 
 
 
Project in samenwerking met www.berlin.be, special thanks!
 
 

8 opmerkingen:

Liezewiezewoes zei

ze zier er zelfs vuil schattig uit!

Liesbeth zei

ha, ken dat, maar dat hoort ook zo.
Vorige week was er nog een prof op de radio over toenemend aantal allergieën, en één van de oorzaken is dat sommige ouders veel te proper willen zijn: als in "de keuken helemaal desinfecteren en bij alles wat het kind doet zijn handen wassen is erover". Voilà, je hoeft je helemaal niet schuldig te voelen. Zo'n no touch pompje lijkt me wel wat anders, niet alleen voor de kindjes.

Anoniem zei

Leuk, zo de handen uit de mouwen steken voor het artikel! Wel heb ik me al sinds het bestaan van die pompjes afgevraagd wat de meerwaarde juist is (behalve dan dat het leuk is, zo een 'tovermachien')? Want als de zeep zo goed is als ze beweerd te zijn dan mag je toch met een gerust hart het pompje indrukken? Eventuele extra beestjes ondergaan dan toch instant wassing? Of ga ik hier wat te kort door de (propere) bocht?

Saskaya zei

Ik gebruik eigenlijk heel bewust niets van Dettol, zelfs met een overactieve peuter in huis. Zo'n hyperontsmette omgeving lijkt me meer kwaad te doen dan goed.

Unknown zei

Gelukkig maar, of we kregen ze nooit schattig te zien!

Unknown zei

Ik ontsmet eigenlijk alleen wondjes. Voor de rest ben ik niet zo maniakaal. Maar handjes kunnen altijd wel een extra beurtje krijgen, al geloof ik niet dat je handen er echt volledig mee ontsmet zijn.
Het is geen ontsmettingsalcohol he, die zeep. Is ook niet nodig.
Kampvitamientjes!

Unknown zei

Wel....ons pompje viel de eerste week al in het water...over en out. Dus die zeep zit voor eeuwig gevangen!

Unknown zei

Met dettol zal je zéker niet hyperontsmetten, het is geen alcohol.
Zelf ben ik ook meer kampvitamientjesfan.
Maar handjes, keukenoppervlakken en vloeren waarop gekropen worden mogen van mij best af en toe eens een dettol-beurt te slikken krijgen.
Vroeger poetste ik zelfs productvrij, met stoom. Gewoon vanuit ecologisch standpunt. Nu heb ik daar nauwelijks tijd voor, dus dan is dettol een handig hulpje!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...