maandag 4 juli 2011

Zit. Zut!

We gaan hier gebukt onder plagen ten huize De Jonghe-Demedts.
De boze buitenwereld valt onze heerlijke cocon aan met allerhande mottige dingen.
Laat mij beginnen met het minst erge en eindigen met de plaag der plagen (!):

Plaag 1: Puistjes.
Het V-monster heeft baby-acné. Zijn o zo volmaakte kopje staat vol kopkes. Zit (Engels) en zut (Frans) dus.
Blijkbaar is het mijn übergezonde moedermelk (de hormonen daarin) die ervoor verantwoordelijk is. Net wanneer je denkt dat je je kind beschermt tegen allerhande vieze beesten krijg je dit voor de kiezen. Nice one, Moeder Natuur!


Plaag 2: Uitslag
Vernes kin, borstje en nekje staan vol rode bobbeltjes. Mooi in kraagjesvorm staan ze, dus het zal wel iets met zijn kleertjes te maken hebben zeker? Beginnen zoeken dus! Is het het wasproduct en het welke heb ik toen gebruikt? Is het de stof van iets van zijn kleertjes, iets synthetischs misschien? Had hij iets nieuws (ongewassen) aan of iets dat ik al gewassen had. En had hij er en bodytje onder aan? Wat als het niks met zijn kleertjes te maken heeft...waar begin ik dan eerst te zoeken? Het lijkt wel een adventure-game.


Plaag 3: Engerlingen (hoe eng klinkt dat zeg)
Altijd gedacht dat ik een stadsmus was...tot ik Matijs tegenkwam blijkbaar (ik constateer dat ik mijn principes nogal gauw overboord durf te gooien, zie ook de epidurale verdoving). Drie weken waren we samen toen Matijs besloot dat Gavere hotter was dan Gent. Ik hem achterna natuurlijk, niks stadsmus meer. Kont meteen gekeerd. Tja, eens je "nen dikke vis" gevangen hebt laat je die niet los, toch?
Soit, Gavere dus.
  • Snelst ontdekte voordeel: den hof+ free sun. In het gras liggen zonnen is veel beter dan onder een zonnebank aan de Gentse stadsring!
  • Snelst ontdekte nadeel: meikevers. Sinds ik hier woon heb ik een -volgens sommigen irrationele- angst voor meikevers ontwikkeld. Ik had er daarvoor nog nooit van gehoord, laat staan dat er al eens één in mijn haardos was gevlogen. Bèh! Daar krijg ík nu stress van. Al eens een meikever zien vliegen trouwens? Dat vliegt dus verticaal he. In het Engels heten ze tenminste nog cockchafers, kan je er nog eens mee lachen. Hier in Gavere heten ze gewoon meikever en is er niks grappigs aan. Trust me.
Aardigheidje van moeder natuur: de twee combineren. Engerlingen! Dat zijn de larven van de meikever en ons gazon zit er stampvol mee. Plaag 3 dus. Je moet goed gek zijn om in zulk gras nog een potje te zonnen. Over mijn lijk zeg. Ik had vorig jaar al een vermoeden dat er iets niet pluis was (de vogels vraten/vreten ons gazon kapot) en een  beetje googelen later kwam ik uit bij mijn dikke vriend de meikever. Matijs zal toen wel gedacht hebben "gij met uw meikevers jong" maar ik krijg dus gelijk! Feel free to kots als je de foto hieronder bekijkt! Per vierkante centimeter kronkelt er zo'n ding.


Natuurliefhebber als hij is kiest Matijs natuurlijk niet voor gouwe ouwe pesticiden als remedie, neen! Parasitaire aaltjes is zijn oplossing. Euh. Watte? Nog meer beesten? Jakkes! Grmblh.

Kan ik dat wel aan? Volgens mij is mijn melk zonet geschift...

5 opmerkingen:

laurence en co zei

HAHAHA! het leven op het platteland kan toch lastig zijn!

sarah zei

Maggy de meikever is not amused, and has decided to haunt you down

soetmin zei

Precies. Volledig onverdiend uiteraard!

Anoniem zei

Nou, ik deel je angst voor meikevers helemaal. Ik kan er helemaal van in paniek raken en fietsen in de schemer probeer ik dan ook te vermijden, anders maak ik nog ongelukken. Hopelijk is er ooit een remedie voor te vinden...groeten Danielle

Unknown zei

ha, thanks Danielle! Inmiddels zijn de kevers helemaalweg dankzij een ferme disis pesticiden en met dit weer denk ik niet dat er veel nieuwe zullen bijkomen. Het heeft dan toch een voordeel, at strontweer!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...