zaterdag 8 juni 2013

Partypooper

Feestdagen en Verne, het gaat niet samen.
We hebben al ongeveer elke keer met kerst of pasen met een ziek diertje gezeten. Nu Verne twee wordt maandag, vieren we morgen alvast met een familiefeestje.
Met dit prachtige weer is dat geweldig natuurlijk.
De kroon ligt klaar en ik ben al weken aan het oefenen op 'Verne, hoeveel jaar ben jij?'. Antwoord met diepe stem 'Toe-eee. Fenner toe-eee jare!'. Het kind is voorbereid!
 
Maar toen zag ik vrijdag ineens dit:
 
 
Jeeps! Windpokken.
 
In zijn mondje, op zijn tong, oortje, oogje, poepke...noem maar op. Buik en rug zijn het dichtst bezaaid dus met kleertjes aan zie je er niet al te veel van.
 
Voorlopig nog geen koorts en geen al te erge neutjes dus het feestje gaat gewoon door.
 
Waarschijnlijk, hopelijk. Duimen!
 
 

8 opmerkingen:

Unknown zei

Dat is een kinderziekte waar ze weinig last van hebben, als er geen infectie bovenop komt, alleen heel voorzichtig zijn dat ze niet krabben, want de littekens ze zijn blijvend,...

Unknown zei

Ik moet zeggen dat Mauro er wel véél last (jeuk) van heeft en normaal mag Verne NIET in bad hoor!Je moet de pokjes laten uitdrogen met eosine en dan maak je ze weer vochtig door in bad te gaan?! Of zit Verne in een speciaal badje???( vb met stijfsel) Ik heb voor het zekerste nog eens contact opgenomen met de kinderarts en apotheker en deze bevestigen mijn stelling en raden een bad af.

Unknown zei

Hier ook veel jeuk en complete slapeloosheid daardoor!
Badje was inderdaad geen goed idee tenzij je er stijfsel in doet. Weet ik nu maar gisteren nog niet!

Wel geen eosine volgens onze arst maar cytelium. Beter en kleurloos. En fenistildruppeltjes, dat ook!
Arm ventje, hij wordt gek van de jeuk!
Krabben tegenhouden lukt nauwelijks!..

Unknown zei

Speciaal ras die artsen hé! :-) Onze artsen werken liever met eosine omdat het beter uitdroogt maar het is inderdaad wel niet zo mooi voor op een verjaardagfeestje.

Fenisstildruppeltjes gebruiken wij ook maar ik zie nog maar weinig effect.

Hopelijk genezen onze ventjes rap!

Unknown zei

Hier inmiddels wel flink veel last vrees ik! Er is geen tegenhouden aan wat dat krabben betreft. Hou ik zijn handjes vast dan schurkt hij zijn lijfje langs de stof van de zetel, langs mij....hij heeft dechele nacht liggen krullen, spartelen en afzien!

Unknown zei

Mooi is al geen argument meer jong...als het werkt geef overgiet ik hem met dat spul! Het zal er ooit wel uitgaan zeker?

Mirella zei

Toch een gelukkige verjaardag gewenst aan Verne !
Mirella en co

Unknown zei

Leuk dat je eraan denk Mirella! Er was een verjaardagsblogpost voorzien maar gezien den toestand hier in huis is het niet gelukt.

Mercikes!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...