zaterdag 13 april 2013

TGV

Aan een rotvaart leren de mormels hier dingen bij.
Soms staan we met open mond te staren...'Hebt gij hem dat geleerd misschien? Neen? Toink? Die staat hier nu dit of dat te doen zeg'.
 
 
Eerst het kleinste grut:
  • Jasper kan bellen blazen. Dikke grote. Ik heb een filmpje maar het geluid valt halverwege uit. Jammer maar ik plak het hier toch maar. (Ik veronderstel dat die katachtige geluiden die ik produceer normaal zijn en dat alle andere moeders dat ook doen? Nu ja, ik doe gewoon het kindje na. Dat werkt.)
  • Hij draait cirkels in zijn park en schuift naar onder in zijn schommelstoel. Pure hielactie is zijn geheim. Al zijn gewicht op zijn hieltjes en dan poepke-schuif.
  • Hij doet voortaan ook niet meer zo graag aan schootje-lig maar vindt de tijd rijp voor zitten en heft steevast zijn kopje op als je hem probeert neer te leggen. Ik-wil-ook-zien type of thing.
  • Jasper kijkt scherm: tv, telefoon, iPad...maakt niet uit. Filmpjes met mijn stem vindt hij het grappigst.
 
 
 
Over naar nummer 2:
  • Verne is compleet into vormen en kleuren: hieronder zie je hem 'de paaws' sorteren en zijn blokken zijn voortaan niet meer gewoon 'de blokje' maar 'de cikel, dwiewoekje en de fiekat'. Vaak nog fout benoemd maar alles krijgt een kleur en en vorm toegekend.
  • En zingen, maar zingen! Hele dagen. Broeder Jacob bijvoorbeeld, compleet van voor tot achter en in de juiste volgorde. Laat dat nu net een liedje zijn dat ik zelden zing, dus dan veronderstellen we maar dat hij dat van in de crèche meekrijgt.
  • Onderbroekentijd. Sinds er hier in huis een boek over potjes is verschenen krijg ik vaker het verzoek om Vernes broek uit te trekken en hem een onderbroek te halen. In de crèche zijn er al menig plasjes en één enkele drol in het potje beland maar hier thuis betekende potje zitten tot nog toe louter tocht aan zijn achterwerk. Tot gisteren ineens in bijzijn van peter Ewout! 'Aaa, de pipi! Bwavo Jeje de pipi' Beloningssticker één is daarmee een feit!
 

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...