woensdag 6 augustus 2014

Night night Nijn!




Fotootjes, www.deklikmobiel.be


Verne heeft een bedpartner.
Eéntje die hem vertelt of hij mag opstaan of niet, of zijn oogjes dicht moeten of open mogen blijven.
En werken dat dat doet...geweldig!
Het zit zo.
Hoewel de kleine rakker vanaf dacht af trouw de nacht doorsliep en altijd braaf naar bed ging, is daar het voorbije jaar verandering in gekomen.
Eigen willetje krijgen, zelfbeschikkingsrecht opeisen. 
Zoiets.
Vermoedelijk.
Ik zie het als een gezonde ontwikkeling.
Niet noodzakelijk praktisch voor ons, dat niet.
Maar wel getuigend van een eigen 'ik', en dat heeft iedereen nodig.
Dus enter slaapwekkertje van Nijntje.
Geheel conform de actualiteit trouwens, want Dick Bruna kondigde net zijn pensioen aan.
Zo ziet dat ding eruit:

Klik voor een grotere afbeelding en meer info.


Bij het slapengaan zetten we samen de wekker en gaan de oogjes dicht.
Het inoefenen op zich vindt Verne al hilarisch.
Iedereen die hier de voorbije weken in huis geweest is, heeft mee moeten neerliggen en oogjes sluiten of het scheelt niet veel.
Op het uur dat je instelt gaan de oogjes weer open en weerklinkt er een Nijntje lied. 
Dansend opstaan betekent dat...hollen naar onze slaapkamer en luid enthousiast kelen: "Mamaaahhh, Nijntje zijn oogjes zijn open dus wij mogen wakker worden hoor. Kom maar keer uit je bedje hoor!"
En wordt het klein venijn eens vroeger wakker, dan ziet hij de gesloten oogjes en weet hij dat hij nog niet uit zijn kooi mag losbreken. Vrij hoog 'hond van Pavlov' gehalte dus.
Geconditioneerd.
Works for us!
Ik ontdekte dat affaire dank zij de lange tochten die Verne door Youtube wandelt. Het nijntje-wekker-lied werd steevast op repeat gezet en met groot jolijt onthaald.
Check it out: 

www.youtube.com/watch?v=rThy4DVhS3Y
30 aug. 2010 - Geüpload door BambolinoToys
Demo film nijntje slaaptrainer. BambolinoToys ... Miffy's World by Gamercastdotnet 56 ...


 photo sig_zps17771870-1_zps4ab82be3.png

14 opmerkingen:

Liesellove zei

Ik vermoed dat ik hier de wekker zal nodig hebben puur om ze uit haar bed te krijgen... ;-) maar ik ben dus jaloers want ik heb geen enkele reden momenteel om zo een schoon speeltje te kopen

Unknown zei

Chancard...zo een maffertje!?

Liezewiezewoes zei

Momenteel hier ook nog geen miserie mee maar ik onthoud dit wel!

Twee emmerkes water zei

wij hebben iets gelijkaardigs voor onze koters: een apenklokje volgens hetzelfde principe. oogjes nog toe = in bed blijven, oogjes open = tijd om op te staan (lees: niet meer onooglijk vroeg). Het muziekje gebruiken we niet meer. De oudste had dat volumeknopje eens volledig opengedraaid en was zich 's ochtends een ongeluk geschrokken door de jungle geluiden :)

Metimebyseija@gmail.com zei

En hier zijn ze ondertussen groot genoeg om stil naar beneden te sluipen en mama te laten liggen. De jongste is nog steeds een vroege vogel. De twee oudsten zie ik later op de ochtend verschijnen.

Sabrina zei

Wij hebben ook een konijntjeswekker, maar lang niet zo'n mooie als die van Nijntje. Werkt goed, Anna is meestal vroeger wakker dan konijntje maar ze weet dat ze dan nog stil moet zijn. Af en toe horen we dan wel: "Allez konijntje, word eens wakker!" :-)

Unknown zei

Miserie hier ook niet, maar we kunnen er zijn uitstelgedrag wel mee temperen nog voor het echt miserie wordt. You never know!

Unknown zei

Haha. Dat heb ik ook bekeken, maar ik zag het niet graag...die apen.

Unknown zei

Ooh, the future is bright!

Unknown zei

Haha. Ik slaap nog te diep dan, nog geen konijngesprekken gehoord!

Vlijtig Liesje zei

Wat een leuke wekker! En helemaal fijn dat het ook goed werkt natuurlijk.

Mieke Jansen zei

Ja, bij ons heeft dat een paar nachten gewerkt, totdat mevrouw ervan overtuigd was dat de wekker kapot moest zijn (nadat wij hem eens verkeerd instelden - dat wel). Mama, schaapje (want dat was het bij ons) wil niet meer wakker worden... Game over.

Unknown zei

Ja gij. Leve lepe truukjes!

Unknown zei

Ik heb hier al schrik voor de dag dat hij de instelknopjes ontdekt!
Die zijn mooi weggewerkt, maar een pienter kind vindt dat wel!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...